先日9月2日にノルウェーのベビー用品ブランド ストッケの革新的な新商品、ストッケ ステップスの発表会を南青山で開催しました。
On Tuesday, a launch party was held in Minami Aoyama for Stokke, the high quality baby products and accessories brand from Norway, to introduce their latest innovative product Stokke Steps.

今回の新製品は、バウンサーとハイチェアを組み合わせた”オールインワンシーティングシステム”という画期的なアイディアから生まれた製品です。パーツを組み合わせることで、お誕生後すぐから10歳頃まで様々なシーンで長く使えるこの商品は、北欧生まれならではの高いデザイン性を兼ね備え、インテリアとしても馴染みます。
The product is based on a revolutionary concept – an all-in-one seating system that combines a bouncer with a high chair. By combining various parts together, the seating system can be used for children from birth all the way through to the age of 10. In addition to its innovative products, its Scandinavian origin means not only high quality, but also a design that blends in perfectly with your interior surroundings.

会場では、センプレさんの協力を得て、様々なシーンにてステップスのある素敵なインテリアを見せるため、ルームセットを作りこみました。
To showcase the wonderful design and the ability of Stokke Steps to blend perfectly with interior surroundings, a room was created at the venue with the help of leading furnishings shop, SEMPRE.

また「北欧のホームパーティー」をテーマに、ノルウェーコーヒーのフグレン、オーガニックにこだわったケータリングのママルリさんに北欧風のお料理を用意していただきました。
A Scandinavian ‘home party’ environment was created for guests with Norwegian coffee prepared by Fuglen Tokyo and food by organic catering service Mama Luli.

 
第1部は、プレママやママの皆さんとベビー&キッズにお集まりいただき、総勢40名以上の賑やかな会となりました。やはり皆さまの関心は、新商品の使い心地のようで、バウンサーやチェアにお子さまを座らせてみたり、使い方についてスタッフに熱心に質問されている方の姿が多く見受けられました。参加者の方々からは「バウンサーと椅子が一緒になるアイデアに驚いた」「バウンサーの揺れが本当に心地良いみたい」「10歳頃まで長く使えるのがいいですね」といった声が聞かれました。
The launch proved to be a very lively party with more than 40 guests in attendance – a mixture of mums-to-be and mums with babies and toddlers. Everyone was able to try out the bouncer and chair, enthusiastically asking questions about all of Stokke’s other products. Some guests commented, “I was surprised by the idea of combining a bouncer and chair together; it seems very comfortable for the baby; it is great that you can use it for children up to 10 years old.”

最後に集合写真をパシャリ。みなさん、ストッケブランドの”子どもの目線を第一に考えた製品づくり”というコンセプトに共感をしてくださり、製品を愛用されていることを実感しました。
A group photo shows the genuine support for the brand and Stokke’s philosophy, ‘In the best interest of the child.’

第2部はプレスの方々をご招待し、ビジネスにフォーカスしたお話しをさせていただきました。両セッションとも、第3者のお立場から、子どもと食卓を囲むことの大切さや、一人一人の成長にあった環境づくりの重要性を、元幼稚園教諭で現在は出張料理人として活躍されているマカロン由香さんにお話しいただきました。実際に保育の現場で子どもと向き合ったご経験と、現在7か月のお子さまのママでもいらっしゃるご自身のお話しには説得力があり、参加者の皆さんは一同に聞き入っていらっしゃいました。
During the second half of the party, journalists were invited to listen to a presentation to learn more about Stokke’s business and its success. Two sessions were held featuring Ms. Yuka Macaron who shared her experiences as a kindergarten teacher and in her current role as a private chef, talked about the importance of sitting together with children at the dining table to create a suitable environment for them. As a mother of a 7-month old child, the entire audience listened carefully to her captivating talk and meaningful words.

メディアとブロガーの方々も誘致した結果、ブログやインスタグラムといったSNSやウェブで情報を拡散することができ、10月1日の発売前に、新商品に関する話題を盛り上げることが出来ました。
Lively discussions took place on social media platforms such as Instagram with journalists and bloggers leading up to the October 1 launch.