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Candlewick Official Blog

アジアを代表するシェフ&アーティストのジャニス ウォンが来日、エディブルアート(食べられるアート)インスタレーションをメディアに初披露 
Janice Wong, Asia’s leading chef and artist, creates an Edible Art Installation for the Japanese media

アジア最優秀ペストリーシェフに過去2度も選ばれたジャニス ウォンが2月上旬に来日し、彼女が開拓した新ジャンルである、食とアートの融合edible art (エディブルアート)のインスタレーションをメディア、VIPの方々約50名を集めて、日本初お披露目しました。

Janice Wong, who has twice been awarded Asia’s Best Pastry Chef, visited Japan in early February to create an installation of her original “edible art” genre – a marriage of food and art. The invited 50 media and VIP guests enjoyed her cutting-edge new style, a first-time performance in Japan.

キッチンに用意された真っ白なキャンパスにジャニスがスプーンを絵筆のようにして、マシュマロとイチゴのチョコレートで、立体的なアートを描いていくと、会場には甘い香りと、驚きの声が広がりました。

Janice demonstrated her edible 3D art with marshmallows and strawberry chocolate using a spoon-like paintbrush on white canvas. The guests gasped in surprise at her outstanding creations and the room was quickly filled with an irresistibly sweet smell.

ジャニスがイメージしたのは、春とバレンタインデー。素揚げした塩味のサクラの花をアクセントに、完成したエディブルアートは、ゲストの方々にその場でスプーンですくって召し上がっていただきました。

Janice expressed her image of “Spring and Valentine’s day” with fried cherry blossoms seasoned with salt. The guests experienced the taste there and then, scooping up the art with a spoon directly from the canvas.

 

五感で楽しむエディブルアート体験に、参加者の方々からは「楽しくて、しかも美味しい」、「一緒に参加できることも、アートの一部になっていて面白い」などの声が聞かれました。

All the guests seemed to thoroughly enjoy the experience, and were bubbling with comments such as “It’s so fun, and so delicious!”, and “The guests participation is also part of the art, making it even more fascinating.”

 

キャンドルウィックでは、若くて才能溢れるジャニス本人と、彼女の創り出す、全く新しいエディブルアートをより多くの方に知っていただくため、ファッションやジュエリーブランドとのコラボレーションや、イベント等を積極的に企画・展開していきます。

Candlewick will continue promoting Janice and her original edible art through collaborations with fashion and jewelry brands and events – so keep an eye out!

 

ジャニスの美味しいデザートを楽しめる、新宿のNEWoMANに昨年4月にオープンしたお店の情報等詳細は http://www.janicewong.jp をご覧ください.

You can learn more about Janice Wong’s Dessert Bar at NEWoMAN SHINJUKU, which opened last April, at http://www.janicewong.jp.

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オプショナルツアー専門サイト「ベルトラ」のインスタグラムキャンペーン 
Optional tours website VELTRA’s Instagram campaign

昨年の秋冬のキャンペーンになりますが、インスタグラムを活用した事例をご紹介させていただきます。

We’d like to introduce an Instagram campaign that was done last year in the Autumn/Winter season.

 

世界各地の現地オプショナルツアー専門予約サイト「ベルトラ」の会員100万人突破記念キャンペーンとインスタグラム公式アカウントのローンチを担当しました。

Candlewick supported VELTRA, an online optional tour booking website, in creating an official Instagram account, as well as the launch of a campaign to celebrate reaching a membership of 1 million.

 

8人のトラベルインスタグラマーさんをお招きした座談会を開催し、賞品ツアーやインスタグラム運営のアドバイスをいただきながら、約2ヶ月間のキャンペーンを企画・運営。結果、約1,100件の応募があり、その中から1組2名様に100万円相当のアイスランド旅行が当選しました。キャンペーン期間に、インスタグラムアカウントは5,000人以上の方にフォローしていただきました。
Candlewick planned and operated this 2-month campaign, harnessing the advice of 8 travel Instagrammers to develop exciting prizes and Instagram operations. In two months, there were approximately 1,100 applies, with the Instagram account gaining over 5,000 followers. The prize, a trip to Iceland worth 1 million yen, was sent to the winner.

 

 

ご協力いただいたインスタグラマーさんには、ご希望に応じてベルトラのオプショナルツアーをご利用いただき、アクティビティのお写真も投稿いただきました。

The selected 8 travel Instagrammers upon request had a chance to participate in VELTRA’s optional tours and post pictures of their activities.

 

キャンドルウィックでは、クライアントのSNS(インスタグラム、フェイスブック)の運営やキャンペーンの企画提案なども多数実績がありますので、どうぞお気軽にお問合せください。

Candlewick has abundant experience and expertise in social networking management, contents creation and marketing campaigns utilizing Instagram and Facebook. Please feel free to contact Candlewick to find out more.

 

★VELTRA Instagram Account  @veltra_official

★VELTRA Website http://www.veltra.com/jp

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ニュージーランド産アボカド 2016シーズンが無事終了 
New Zealand Avocado’s 2016 season comes to a close

秋冬の時期、キャンドルウィックスタッフが毎年楽しみにしていることがあります。それは、10月中旬から翌年1月の約4ヶ月の間に店頭に並ぶニュージーランド産アボカド!

The Candlewick team is always looking forward to the autumn winter season. The reason? Because it’s the New Zealand avocado season! New Zealand avocado are sold around Japan for approximately 4 months from mid-October to January.

2016シーズンはキャンドルウィックでサポートする7回目のシーズンとなりますが、今回は、旬のシーズンの始まりをより多くの方に知っていただくため、ニュージーランド産アボカドスムージーワゴンでのスムージーのサンプリングを10月中旬から11月中旬の1ヶ月間、実施しました。

This was Candlewick’s 7th time to support the PR marketing of New Zealand avocados. To ensure even more people heard about this year’s New Zealand avocado bumper season, the avocado smoothie wagon provided samples to consumers for one month between mid-October and mid-November.

今シーズンは、アボカドの豊富な栄養素と、腸内環境や血行の改善、脂肪分解、肝機能低下予防といった秋冬に特に関心度が高くなる健康トピックとの関係について訴求するため、ヨーグルトとはちみつを使った腸活に効果的なスムージーのレシピを開発したり、パンフレットでアボカドの効能について紹介しました。

For this season, we created a tasty avocado smoothie recipe using yogurt and honey, and made a brochure on NZ avocados to highlight the nutritional benefits of avocados. They are highly effective for many health ailments common during the cold seasons, such as the improvement of blood circulation and digestion; enhanced breakdown of fat; and prevention of the decrease of liver function.

6年前にキャンドルウィックがPRを始めた頃に比べ、アボカドの輸入量が年々増え続け日本の食卓に登場する機会が格段に増え、アボカドもだいぶ身近な果物になりました。市場の拡大にあわせPRのターゲットも、オピニオンリーダー、アーリーアダプター向けから、よりマス向けにシフトし、近年はスーパーでのサンプリングやニュージーランド旅行が当たるキャンペーンなど、セールスプロモーション寄りの活動を中心に行っています。あわせて、公式のFacebookとInstagramも運営し、常に新しくフレッシュで、有益な情報を発信しています。

The import volume of NZ avocados has increased gradually during the 6 years Candlewick has supported its PR activities, making NZ avocados a very common and popular fruit in Japan. As its market has expanded, Candlewick’s PR strategy has gradually shifted the target from opinion leaders and early adapters to a more mass consumer target, and now focuses on sales promotion such as in-store sampling events and PR campaigns with air ticket prizes to New Zealand. In addition, Candlewick operates NZ avocado’s official Facebook and Instagram to provide the most up-to-date and engaging information.

★Website   https://www.nzavocado.jp/

★Facebook   https://www.facebook.com/newzealandavocado/

★Instagram   https://www.instagram.com/nz_avocado_japan/

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