スウェーデン生まれの遊びのスタジオ、トッカ・ボッカ社は、8月29日(土)、30日(日)の2日間、東京・渋谷にて開催された「ワークショップコレクション11 in シブヤ」(主催: NPO法人CANVAS)に初めてPRブースを出展しました。
Toca Boca, the award-winning play studio that makes digital toys for kids, was thrilled to exhibit their first PR booth in Japan at the “Workshop Collection 11 in Shibuya” (Host: NPO CANVAS) on August 29th and 30th (Sat.-Sun.) in Shibuya, Tokyo.
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同イベントは取り壊し前のオフィスビル2棟をメイン会場に、壁・窓・床・天井など空間全体が子どもたちに開放され、子どもたちの創造力・表現力を刺激する100を超えるワークショップが行われました。
The event was mainly held at two office buildings soon scheduled to be demolished. This was an exciting opportunity for the children, who were allowed to express their creativity freely on all walls, windows, floors and ceilings, as well as through more than 100 workshops designed to stimulate children’s creativity and power of expression.
トッカ・ボッカのブースでは、最新のトッカ・ボッカの作品が体験できるコーナーのほか、カラフルなステッカーワークショップ、ぬりえコーナーが設けられ、終始子どもたちと保護者の方々で賑わいました。
Toca Boca’s booth had Toca Boca digital toy corner, as well as a colorful sticker workshop and a coloring corner. The booth was packed with lively kids and their guardians throughout the event.
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中でも、体験コーナーが大人気で、スウェーデンの深い森にインスパイアされた作品で、自分自身で森を作ることができる「トッカ・ネイチャー」、登場人物を素敵な髪型に変身させる「トッカ・ヘアサロン2」、さまざまな食材と調理器具で好きな料理をつくることができる「トッカ・キッチン2」が特に子どもたちの人気を集めました。
The new apps corner was especially popular. Kids enjoyed “Toca Nature”, an app where users can create their own forest, inspired by the deep forests of Sweden. They loved “Toca Hair salon 2”, the latest installment of the app where users can change hairstyles of the on-screen character. And of course “Toca Kitchen”, where kids and make their own dishes using various foods and tools, as well as many other mind-blowing apps.
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今回のイベントで、新たにわかったトッカ・ボッカの魅力の一つに、優れたコミュニケーションツールとしての一面が挙げられます。例えば、子ども達が初めて会った友達とも、トッカ・ボッカの作品を通じて、すぐに仲良くなり、同じ画面を共有しながら、楽しそうに笑いあう姿が多く見られました。また自分でつくった料理や髪型を両親に見せ、満足げな顔をした女の子や、お子さまと一緒にトッカ・ボッカの作品で遊びながら、楽しい時間を過ごされていたお母さまの姿がとても印象的でした。
This event proved Toca Boca’s strength in creating superior communication tools. Children who met for the first time at the event became very close in no time, all thanks to Toca Boca’s apps. There were many children laughing together and having great fun sharing the same game screens at the booth. There were girls proudly showing off their cuisine and hairstyles created with Toca Boca apps to their parents. The smile of a mother, playing Toca Boca apps with her children, showed us how digital apps can also be a fun communication channel between friends and family.
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今回のイベントで発見したトッカ・ボッカの魅力をもっと多くの日本の子ども達に伝えるため、様々なPR活動を今後も展開していきます。
Candlewick will continue its PR activities so more and more children, and their parents, will not only see the charms of Toca Boca and its digital toys, but enjoy being immersed within the world of Toca Boca.