ノルウェーのベビー用品ブランド、ストッケのアイコン的な商品である、トリップ トラップの世界累計販売数1,000万台突破を記念して、一般の方々から写真と動画を募集し、家族の素敵なシーンをつなぎ合せたアニバーサリームービーを作成するキャンペーン、“トリップ トラップ アニバーサリームービー”キャンペーンを10月17日から 11月6日まで開催しました。
Norwegian children’s brand Stokke launched “Tripp Trapp Anniversary movie campaign” from October 17th to November 6th to celebrate the cumulative global sales of its iconic product Tripp Trapp, which has topped the 1,000 million mark. Video clips and pictures from consumers were collected and created into an anniversary movie by connecting the lovely family scenes.

 
同キャンペーンはインスタグラム上で開催し、応募方法はご自身のインスタグラムアカウントに、「#トリップトラップ愛しい時間 」をつけて写真または動画を投稿するだけのシンプルなものにしました。その結果、予想を上回る600以上の作品が集まり、また応募した方々のSNSを通じて、ムービーの拡散に成功しました。
The campaign was launched on Instagram, with the participating process being very simple. Participants had to simply post a video clip or image on Instagram with a hashtag “Tripp Trapp My dearest times”. This easiness attracted many Instagrammers and contributed to the campaign’s success, with over 600 images posted, and led to the sharing of the anniversary movie through their SNS accounts.
 

キャンドルウィックでは、キャンペーン全体を統括し、キャンペーンの概要、投稿してもらうムービーのテーマ決定といったキャンペーンの骨格となるコンテンツやメインビジュアルの作成、賞品のピックアップ、スケジュール管理等、実施のための細かな準備を行いました。またキャンペーンの告知と話題拡散のため、メディア向けのプレスリリース配信と、影響力が大きく、写真も素敵で、かつストッケ好きなインスタグラマーさん約50名にアプローチし、キャンペーンへの参加を誘致しました。さらに完成したムービーを、ママ向けウェブメディアであるエルママンとのタイアップを通じて、拡散させました。
Candlewick was responsible for the overall management as well as the details of the campaign, including content generation, outline design, theme determination, scheduling, and incentivizing participation by offering Christmas gifts. To boost awareness and interest, we approached 50 influential Stokke-fan Instagrammers to have them participate in this campaign. In addition, the movie was shared successfully through a tie-up with “ELLE MAMAN”, a well-known web media for stylish moms.
 
このように、キャンペーンのプランニング、クリエィティブ制作、実行・運営、メディアおよびインフルエンサーリレーション、広告と一連のアクティビティをキャンドルウィックで、まとめて実施することで、効率が良く、首尾一貫したメッセージを正確に届けることができます。
This is just an example of how Candlewick proposes smart strategies, including planning campaigns, designing contents, and establishing media and influencer relations. By smoothly synchronizing planned PR activities, we ensure unified brand messages are disseminated to consumers much more effectively.