In our role as the Monaco Tourism Bureau for Japan, we held our 2018 Media Launch Event on March 14th at The Strings Omotesando to introduce the new “Green is the New Glam” message for 2018, and attracted over 60 members of the media.

2018年3月14日(水)、ザ・ストリングス表参道にて、モナコ政府観光会議局が主催し、2018年のプレス発表会を開催しました。当日は60名のメディア関係者の方にお越しいただき、2018年度のテーマ「レスポンシブル・ラグジュアリー」について、新施策を紹介しました。

The event opened with a Monaco Tourism Movie, followed by a welcome speech by our Director, Mrs. Noriko Silvester. We then introduced our 2018 theme of Responsible Luxury through a presentation by our Press Manager, Ms. Mine Nakao.

今回のイベントは、モナコの観光イメージムービーとモナコ政府観光会議局日本事務所のディレクターを務める弊社代表のシルベスタ典子からご挨拶のメッセージで始まりました。また、PRマネジャーの中尾海音からは、2018年のテーマである「レスポンシブル・ラグジュアリー(地球に優しいラグジュアリー)」の内容をプレゼンテーションで発表しました。

The presentation included information on Monaco’s rich history, its ongoing initiatives towards energy transition and sustainability, an introduction of touristic ways to enjoy responsible luxury in Monaco, and a preview of the new Green Tourism movie.

プレゼンテーションの内容には、モナコの豊かな歴史や概要、そして、エネルギー移行のためのミッションや持続可能なエネルギーに対する官民一体となった取り組み、モナコででできるグリーンな体験について、グリーンツーリズムの映像と共に紹介しました。

Following the presentation, we announced our plans for the 2018 year, including the ELLE Café meets Monaco collaborative menu, which will be launched this summer in partnership with ELLE Café, Fairmont Monte Carlo and l’Orangerie. To highlight the collaboration, we setup a photo corner of the “Summer Orange Tea Bottle” in the lobby welcome space, where guests were able to enjoy a first-look of the summer beverage.

さらに、2018年の計画を含め、モナコを代表するラグジュアリーホテル、フェアモント・モンテカルロとモナコ産のプレミアムリキュール、オランジュリーを製造販売するモン・シャルル社との提携で開発・製作したELLE Caféとのコラボレーションメニューを6-7月に発売することを発表しました。新発売するELLECaféロゴ入りの「サマー・オレンジ・ティー・ボトル」のフォトコーナーにて展示しました。

We also hosted a talk-show between the principal dancer of Tokyo Ballet Company, Mizuka Ueno, and travel expert/model for women’s fashion and lifestyle magazine VERY, Yoshiko Kris-Webb. The two women discussed the lifestyle in Monaco from the aspects of art, culture, beauty, luxury and health.

また、ゲストには、モナコにバレエ留学の経験があり、東京バレエ団のプリンシパルとして国内外で活躍する上野水香さんと旅好きとしても知られる女性ファッション・ライフスタイル誌VERYのモデル、クリス-ウェブ佳子さんがモナコの芸術、文化、ビューティー、ウェルネスなどモナコ現地の魅力について対談しました。

Following the talk-show, guests were able to enjoy a buffet of traditional Monegasque Cuisine and a special cocktail prepared with l’Orangerie liqueur, resulting in several great coverages of Monaco and the 2018 “Green is the New Glam” initiatives in both trade and lifestyle media.

最後に、来場したお客様にはモナコの伝統的な郷土料理のビュッフェとオランジュリーのカクテルを楽しんで頂きました。このイベントにより、モナコと2018年のメッセージ「レスポンシブル・ラグジュアリー」をきかっけに様々なメディアに取り上げていただき、多くの方にモナコの魅力をお伝えすることができました。

 

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