“ネイルは究極のファッションアイテム“。そう提唱するのは、プロフェッショナルネイル製品のグローバルブランドCNDの創始者 兼 スタイルディレクターのジャン・アーノルド。CNDは先進の技術力はもとより、パリ、ロンドン、NYなどのファッションウィークにおいて、ファッションにあわせたネイルデザインをトップファッションデザイナーとともにクリエイトし、世界中の女性たちに影響を与えている企業です。
1年ぶりとなるジャン・アーノルドの来日に合わせて、キャンドルウィックではプレス向けのトークショーイベント、そして、新宿伊勢丹リ・スタイルとのコラボイベント「FASHION NAIL WEEK 2013」を企画・運営させて頂きました。
創業1周年を迎える渋谷ヒカリエ8階のスタイリッシュなイベントスペース「8/」で行われたプレスイベントのテーマは”Nails! Fashion! Beauty!”。ジャン・アーノルドによる熱いプレゼンテーションでは、CND創設時の話しやこれまでのファッションとの歩み、ネイルとファッショントレンドについてご紹介。続いて、スペシャルゲストとしていま注目の若手アーティストSputniko!さんとのトークショーを行いました。アーティスト同士ならではのクリエイティブなトーク、そして爪をキャンバスにたとえながら話すSputniko!さんの個性あふれるキャラクターで会場を盛り上げました。
“Nails are the ultimate fashion accessory,” says Jan Arnold, co-founder and style director of CND, the global brand for professional nail care. As well as its advanced technology, CND leverages its creativity to collaborate with top fashion designers and produce nail designs to influence women all over the world.
Candlewick planned and executed a talk show event in cooperation with Isetan Shinjuku, a leading department store, titled Fashion Nail Week 2013 to coincide with Jan’s visit to Japan.
A press event themed Nails! Fashion! Beauty! was held at a stylish space, 8/ at Shibuya Hikarie. During Jan Arnold’s passionate presentation, she talked about CND’s foundations, steps the brand has taken with fashion, and the trend between nail and style. A talk show was held with special guest Sputniko!, a young artist who is attracting a great deal of public attention. A creative talk from such a distinctive artist and the unique character of Sputniko! livened up the venue, in particular when she illustrated her belief that her nails are her canvas.



 
続いて、新宿伊勢丹の3階フロア「リ・スタイル」とコラボして行ったのは“FASHION NAIL WEEK 2013”。伊勢丹でも初となったファッションとネイルの融合で、店舗リニューアルで注目を浴びる新宿伊勢丹に花を添えました。フロア内では、多方面でご活躍されているディスプレイデザイナー持木慎子さんによるネイルとファッションをモチーフにしたディスプレイを1週間に渡り展示。ディスプレイのうさぎの足と耳には、CNDのネイルを使用するなど、遊び心いっぱいの作品に仕上げてくださりました。
Fashion Nail Week 2013 was held in collaboration with ReStyle on the third floor of Isetan Shinjuku. It was also the first time for Isetan to merge fashion with nails, adding excitement to its flagship store renewal that attracted a lot of attention. Within the floor space, a nail and fashion motif, created by designer Ms. Chikako Mochiki, was displayed for a week. It was full of playfulness, such as a rabbit’s foot decorated using CND nail products.


期間中はリ・スタイルのVIP顧客に「早く、美しく、削らない」が特徴のパワーポリッシュ、CNDシェラックをVIPルームにて無料でご体験いただきました。また、ジャン・アーノルドが来店して直接デザインアドバイスをするなど、盛りだくさんの1週間となりました。
During the week, VIP customers of ReStyle were treated to free speedy, beautiful, no nail damage manicures with CND Shellac in VIP rooms. The week was also full of other surprises such as visits from Jan Arnold and design advice to customers.



 
また、同フロア内のKENZOポップアップストアともコラボし、KENZOxCNDのCNDシェラックネイルブースを設置し、KENZO柄のネイルをお客様にご体験いただきました。
CND also collaborated with Kenzo, which operated a pop up store on the same floor and had customers experience manicures with original Kenzo designs.