2010年にイギリスで創立された、ウェルビーイング スキンケアブランド、de Mamiel(デ・マミエール)。キャンドルウィックでは、ブランドの日本上陸以来、ブランディングから店舗販売促進、PR活動に携わっております。
Candlewick has been supporting “de Mamiel”, a well-being skincare brand born in the UK in 2010, with their branding, retail sales promotion and PR activities ever since their launch in Japan.
 
昨年には VOGUE BEAUTY AWARD 2016 ナチュラルワンダー賞 ゴールドも受賞したこちらのブランドから、2017年3月にリニューアルしたフェイシャルミストの発売開始を記念して、ブランド創始者アニー・デ・マミエールが来日し、3月25日(土)に伊勢丹新宿店にて初の消費者向けイベントを開催いたしました。キャンドルウィックでは、ブランド創始者アニーの来日時の全てのイベント企画・運営を行いました。
de Mamiel is now highly recognized in the industry, receiving the gold award in the Natural Wonder Category at the VOGUE BEAUTY AWARD 2016 last year. On March 25th Saturday, the brand’s founder Annee de Mamiel came to Japan to talk at the brand’s first consumer event in Japan, which was held to commemorate the 2017 March renewal of the Facial Mist. The event was held at Isetan Department Store’s flagship store in Shinjuku and Candlewick handled everything from planning to direction.
 
イベント会場となったのは、商品を常設してご紹介している、伊勢丹新宿店本館地下2階 ビューティアポセカリー内、パーク/プロモーション。
The event took place in the Park & Promotion area within the Beauty Apothecary Section, where de Mamiel already has a permanent shelf.

ご予約のお客様でいっぱいとなった会場にアニーが登場。イベントは和やかにスタートしました。トークショーでは、新製品はもちろん、ブランドストーリーやブランド創立以来提案している『マインドフル スキンケア』について、じっくりとお話することができました。
The event venue was fully packed with customers who registered in advance to attend this event. During the talk show not only did Annee talked about the new product, but also introduced the brand story of de Mamiel and about “Mindful Skincare” which she has been advocating ever since the brand was founded.

朝・晩のスキンケアを、単なる美容としてのアプローチだけではなく、自分自身と向かい合うリチュアル(儀式)と捉え、自分を取り戻すマインドフルな時間としてほしい、というアニーの想いから、実際に製品を使用したオリジナルマッサージメソッドなども実演し、マインドフルネス スキンケアの体験をしていただきました。
Annee actually demonstrated “Mindful Skincare” by showing an original massage method using the products. She encouraged the audience to change their perception of the morning/evening skincare from a simple beauty habit to a self-counseling ritual, saying the ritual would be a precious time one could face oneself and be themselves again.

トークショーの後は、プロモーションスペースへ移動し、実際にアニーがお客様からのご質問にお答えしながら、それぞれのお悩みに合ったスキンケア方法を伝えました。
After the talk show, everyone moved to the promotion space where Annee answered questions from the customers and gave skincare advice based on the customer’s needs.

日々忙しい現代女性に向けて、心と肌をケアするスキンケアを提唱するデ・マミエール。ブランドの詳細などにつきましては、下記公式サイトをご覧ください。
The skincare brand de Mamiel proposes a holistic approach to both the heart and the skin, to busy modern women. Please visit the de Mamiel website to learn more.
 
★de Mamiel Official Website   http://demamiel.jp/