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Candlewick Official Blog

オプショナルツアー専門サイト「ベルトラ」のインスタグラムキャンペーン 
Optional tours website VELTRA’s Instagram campaign

昨年の秋冬のキャンペーンになりますが、インスタグラムを活用した事例をご紹介させていただきます。

We’d like to introduce an Instagram campaign that was done last year in the Autumn/Winter season.

 

世界各地の現地オプショナルツアー専門予約サイト「ベルトラ」の会員100万人突破記念キャンペーンとインスタグラム公式アカウントのローンチを担当しました。

Candlewick supported VELTRA, an online optional tour booking website, in creating an official Instagram account, as well as the launch of a campaign to celebrate reaching a membership of 1 million.

 

8人のトラベルインスタグラマーさんをお招きした座談会を開催し、賞品ツアーやインスタグラム運営のアドバイスをいただきながら、約2ヶ月間のキャンペーンを企画・運営。結果、約1,100件の応募があり、その中から1組2名様に100万円相当のアイスランド旅行が当選しました。キャンペーン期間に、インスタグラムアカウントは5,000人以上の方にフォローしていただきました。
Candlewick planned and operated this 2-month campaign, harnessing the advice of 8 travel Instagrammers to develop exciting prizes and Instagram operations. In two months, there were approximately 1,100 applies, with the Instagram account gaining over 5,000 followers. The prize, a trip to Iceland worth 1 million yen, was sent to the winner.

 

 

ご協力いただいたインスタグラマーさんには、ご希望に応じてベルトラのオプショナルツアーをご利用いただき、アクティビティのお写真も投稿いただきました。

The selected 8 travel Instagrammers upon request had a chance to participate in VELTRA’s optional tours and post pictures of their activities.

 

キャンドルウィックでは、クライアントのSNS(インスタグラム、フェイスブック)の運営やキャンペーンの企画提案なども多数実績がありますので、どうぞお気軽にお問合せください。

Candlewick has abundant experience and expertise in social networking management, contents creation and marketing campaigns utilizing Instagram and Facebook. Please feel free to contact Candlewick to find out more.

 

★VELTRA Instagram Account  @veltra_official

★VELTRA Website http://www.veltra.com/jp

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ニュージーランド産アボカド 2016シーズンが無事終了 
New Zealand Avocado’s 2016 season comes to a close

秋冬の時期、キャンドルウィックスタッフが毎年楽しみにしていることがあります。それは、10月中旬から翌年1月の約4ヶ月の間に店頭に並ぶニュージーランド産アボカド!

The Candlewick team is always looking forward to the autumn winter season. The reason? Because it’s the New Zealand avocado season! New Zealand avocado are sold around Japan for approximately 4 months from mid-October to January.

2016シーズンはキャンドルウィックでサポートする7回目のシーズンとなりますが、今回は、旬のシーズンの始まりをより多くの方に知っていただくため、ニュージーランド産アボカドスムージーワゴンでのスムージーのサンプリングを10月中旬から11月中旬の1ヶ月間、実施しました。

This was Candlewick’s 7th time to support the PR marketing of New Zealand avocados. To ensure even more people heard about this year’s New Zealand avocado bumper season, the avocado smoothie wagon provided samples to consumers for one month between mid-October and mid-November.

今シーズンは、アボカドの豊富な栄養素と、腸内環境や血行の改善、脂肪分解、肝機能低下予防といった秋冬に特に関心度が高くなる健康トピックとの関係について訴求するため、ヨーグルトとはちみつを使った腸活に効果的なスムージーのレシピを開発したり、パンフレットでアボカドの効能について紹介しました。

For this season, we created a tasty avocado smoothie recipe using yogurt and honey, and made a brochure on NZ avocados to highlight the nutritional benefits of avocados. They are highly effective for many health ailments common during the cold seasons, such as the improvement of blood circulation and digestion; enhanced breakdown of fat; and prevention of the decrease of liver function.

6年前にキャンドルウィックがPRを始めた頃に比べ、アボカドの輸入量が年々増え続け日本の食卓に登場する機会が格段に増え、アボカドもだいぶ身近な果物になりました。市場の拡大にあわせPRのターゲットも、オピニオンリーダー、アーリーアダプター向けから、よりマス向けにシフトし、近年はスーパーでのサンプリングやニュージーランド旅行が当たるキャンペーンなど、セールスプロモーション寄りの活動を中心に行っています。あわせて、公式のFacebookとInstagramも運営し、常に新しくフレッシュで、有益な情報を発信しています。

The import volume of NZ avocados has increased gradually during the 6 years Candlewick has supported its PR activities, making NZ avocados a very common and popular fruit in Japan. As its market has expanded, Candlewick’s PR strategy has gradually shifted the target from opinion leaders and early adapters to a more mass consumer target, and now focuses on sales promotion such as in-store sampling events and PR campaigns with air ticket prizes to New Zealand. In addition, Candlewick operates NZ avocado’s official Facebook and Instagram to provide the most up-to-date and engaging information.

★Website   https://www.nzavocado.jp/

★Facebook   https://www.facebook.com/newzealandavocado/

★Instagram   https://www.instagram.com/nz_avocado_japan/

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Stokkeトリップ トラップ アニバーサリームービーキャンペーン 
“Tripp Trapp Chair Anniversary Movie” Campaign

ノルウェーのベビー用品ブランド、ストッケのアイコン的な商品である、トリップ トラップの世界累計販売数1,000万台突破を記念して、一般の方々から写真と動画を募集し、家族の素敵なシーンをつなぎ合せたアニバーサリームービーを作成するキャンペーン、“トリップ トラップ アニバーサリームービー”キャンペーンを10月17日から 11月6日まで開催しました。

Norwegian children’s brand Stokke launched “Tripp Trapp Anniversary movie campaign” from October 17th to November 6th to celebrate the cumulative global sales of its iconic product Tripp Trapp, which has topped the 1,000 million mark. Video clips and pictures from consumers were collected and created into an anniversary movie by connecting the lovely family scenes.

 

同キャンペーンはインスタグラム上で開催し、応募方法はご自身のインスタグラムアカウントに、「#トリップトラップ愛しい時間 」をつけて写真または動画を投稿するだけのシンプルなものにしました。その結果、予想を上回る600以上の作品が集まり、また応募した方々のSNSを通じて、ムービーの拡散に成功しました。

The campaign was launched on Instagram, with the participating process being very simple. Participants had to simply post a video clip or image on Instagram with a hashtag “Tripp Trapp My dearest times”. This easiness attracted many Instagrammers and contributed to the campaign’s success, with over 600 images posted, and led to the sharing of the anniversary movie through their SNS accounts.

 

キャンドルウィックでは、キャンペーン全体を統括し、キャンペーンの概要、投稿してもらうムービーのテーマ決定といったキャンペーンの骨格となるコンテンツやメインビジュアルの作成、賞品のピックアップ、スケジュール管理等、実施のための細かな準備を行いました。またキャンペーンの告知と話題拡散のため、メディア向けのプレスリリース配信と、影響力が大きく、写真も素敵で、かつストッケ好きなインスタグラマーさん約50名にアプローチし、キャンペーンへの参加を誘致しました。さらに完成したムービーを、ママ向けウェブメディアであるエルママンとのタイアップを通じて、拡散させました。

Candlewick was responsible for the overall management as well as the details of the campaign, including content generation, outline design, theme determination, scheduling, and incentivizing participation by offering Christmas gifts. To boost awareness and interest, we approached 50 influential Stokke-fan Instagrammers to have them participate in this campaign. In addition, the movie was shared successfully through a tie-up with “ELLE MAMAN”, a well-known web media for stylish moms.

 

このように、キャンペーンのプランニング、クリエィティブ制作、実行・運営、メディアおよびインフルエンサーリレーション、広告と一連のアクティビティをキャンドルウィックで、まとめて実施することで、効率が良く、首尾一貫したメッセージを正確に届けることができます。

This is just an example of how Candlewick proposes smart strategies, including planning campaigns, designing contents, and establishing media and influencer relations. By smoothly synchronizing planned PR activities, we ensure unified brand messages are disseminated to consumers much more effectively.

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